Chopard pulksteņi

Chopard ir Šveices luksusa juvelierizstrādājumu un pulksteņu ražotājs. Pašlaik uzņēmums pieder Scheufele ģimenei Vācijā. Zīmols pasaulē ir atpazīstams ar augstas kvalitātes sieviešu rokas pulksteņiem un juvelierizstrādājumiem. Katru gadu uzņēmums ražo apmēram 75 000 pulksteņu un 75 000 dārglietu, un tas ir aktīvs Šveices pulksteņu rūpniecības FH federācijas loceklis. Uzņēmuma galvenā mītne atrodas Ženēvā, un tam ir vietne Fleurier, Neišatelas kantonā, kas ražo pulksteņu mehānismus.

No pulksteņmeistara par uzņēmēju

Chopard pulksteņi zinātājiem komentārus neprasa. Uzņēmuma dibinātājs Luiss-Ulisija Šopards bija Šveices pulksteņmeistars, kurš uzauga Sonviljē, pilsētā netālu no Bernes. 1860. gadā viņš izveidoja savu ražošanas uzņēmumu Sonviljē, ievērojot, ka izdevīgāk ir tirgot gatavu pulksteni, nevis tikai veikt labojumus vai ražot rezerves daļas. Uzņēmums specializējās kabatas pulksteņu un sieviešu pulksteņu ražošanā. 1963. gadā Pols-Andrē Šopards, dibinātāja mazdēls, kam nebija mantinieku, biznesu pārdeva Kārlim Šeufellam III – vācu zeltkalim un pulksteņu izgatavotājam.

Izcilības kalngals

Uzņēmuma pārdošana nenozīmēja kvalitātes latiņas samazināšanu – gluži otrādi. 1974. gadā Chopard rūpnīca pārcēlās no Ženēvas centra uz Meyrin-Geneva, un 1976. gadā uzņēmums sāka izgatavot pulksteņus, kuros aiz safīra stikla bija peldošs dimants ar parakstu. Lai paplašinātu sortimentu, astoņdesmitajos gados uzņēmums sāka ražot sporta pulksteņus vīriešiem un dimanta rotas sievietēm, kas padarīja zīmolu vēl unikālāku.

Izsolē dārgāk pārdoto pulksteņu saraksts

Chopard var lepoties ar pasaulē vienu no dārgākajiem rokas pulksteņiem “Happy Diamond”, kas 2015. gada 10. novembrī Christie’s izsolē Ženēvā tika pārdots par aptuveni 1,67 miljoniem ASV dolāru (CHF 1,685 000). Pulkstenim ir kvarca mehānisms, un tajā ir rozā krāsas dimants, kura svars ir aptuveni 2,62 karāti, un zilais, kura svars ir aptuveni 1,48 karāti. Tāpat Chopar pieder arī pagaidām 4. dārgākais sieviešu rokas pulkstenis Chopard ”201 Carat”, ko tuvāk aicinu Jūs apskatīt šeit: https://www.youtube.com/watch?v=hX0x7tJJq14. Acis novērst būs grūti!

Chopard un vides jautājumi

2018. gada decembrī Pasaules Dabas fonds (WWF) nāca klajā ar oficiālu ziņojumu, kurā sniegti vides novērtējumi par 15 lielākajiem pulksteņu ražotājiem un juvelieriem Šveicē. Chopard un TAG Heuer ieguva zemāku vidējo vides novērtējumu kā “Lower Midfield”, kas liek domāt, ka ražotājs ir veicis tikai dažas darbības, lai risinātu savas ražošanas darbības ietekmi uz vidi un klimata pārmaiņām. Kopš 2013. gada Chopard reklamē savus augstākās klases produktus kā ētisku un ilgtspējīgu zeltu.

Rotaslietu un pulksteņu rūpniecībā pastāv starptautiskas bažas par caurspīdības trūkumu ražošanas darbībās un tādu dārgo izejvielu kā zelta iegūšanu, kas ir galvenais vides problēmu cēlonis un rada vides piesārņojumu, augsnes degradāciju un mežu izciršanu.

Zelta ieguve rada vides problēmas

Īpaši nopietna situācija ir jaunattīstības valstīs, kas ir lielākie zelta ražotāji, tostarp Ķīnā, Krievijā un Dienvidāfrikā. Tiek lēsts, ka pulksteņu un rotaslietu nozare izmanto vairāk nekā 50% no pasaules gada zelta produkcijas (vairāk nekā 2000 tonnu), taču vairumā gadījumu pulksteņu firmas nespēj vai nevēlas parādīt, no kurienes ievestas izejvielas un vai piegādātāji izmanto videi draudzīgas ieguves tehnoloģijas.

Tas ir skumji, ka mantkārība liek aizmirst par sekām, ko cilvēks rada. Radīt ekskluzīvas lietas un būt bagātam nav nekas slikts, nepārprotiet. Ja esi turīgs, tas nozīmē, ka neesi bijis muļķis. Taču vienmēr ir jautājums – uz kā rēķina? Vai ”zero waste” sabiedrība, kas dzīvo no algas līdz algai tāpēc ir ”muļķāki”? Nebūt nē.

Ačgārnā pasaule

Dabas saudzētāji varbūt dzīvo no algas līdz algai, taču viņi sevi nodrošinājuši tā, ka lētāko plastmasas preču vietā spēj atļauties eko preces. Tādējādi viņi iegulda gan savā, gan arī jebkura cita planētas iedzīvotāja labā. ”Zero veisteri” rūpējas, lai gan viņu, gan arī viņu pēcnācēju mūžs varētu būt ilgāks.

Kāpēc miljonāri to nedara? Nav jau tā, ka neviens. Taču bieži vien tas ir tieši tā. Es domāju, ka mums jāiejūtas arī viņu ādā. Turīgie cilvēki bieži vien ir tādi cilvēki, kuri bērnībā tādi nemaz nebija. Bieži vien materiālais stāvoklis nav bijis pietiekams, tāpēc šie cilvēki ar milzīgu sparu ir centušies sasniegt miljonāra pakāpi.

Vai vairāk joprojām nozīmē labāk?

Šādus cilvēkus dzen nevis zināšanas vai augstāku mērķu sasniegšana, bet gan bagātnieka statusa iegūšana. Un neko citu viņi apkārt neredzēs. Šāda tipa miljonāriem nekad nebūs gana – jānopērk mammai māja, tētim mašīna, bērni jāsūta labākajās skolās un tā bez gala. Kas notiek ar pārējo sabiedrības daļu, tam nav nozīmes, svarīga ir tikai mūsu ģimene, šeit un tagad.

Varbūt sanāca sabiezināt krāsas. Taču, ja iejūtamies viņu ādā, šādu dzīšanos pēc naudas var pat saprast. Lai nu kā, jāseko līdzi jaunākajām ziņām par šo kompāniju, jo šķiet, ka ziņas par neizskaidrojamiem zelta resursiem kompānijā visticamāk ir bijusi kaut kāda nomelnošana. Tik prestiža Šveices kompānija diez vai tik ļoti riskētu ar savu reputāciju.

Leave a Comment