Biznesa mājas lapa – veiksmīga uzņēmuma vizītkarte internetā

biznesa mājas lapa

Laiki, kad par uzņēmumiem ieguvām informāciju no telefongrāmatām vai drukātiem sludinājumiem, sen ir pagājuši. Mūsdienās cilvēki vairs nespēj iedomāties dzīvi bez interneta, kas ar dažādu meklētājprogrammu palīdzību ļauj atrast atbildes uz ikvienu interesējošo jautājumu.

Internets ir mainījis veidu, kā mēs uztveram pasauli, kā komunicējam un iegūstam informāciju. Īpaši nozīmīgi tas ir uzņēmējdarbības kontekstā, jo, pateicoties iespējai izveidot mājas lapas, uzņēmumiem ir iespēja uzrunāt savus potenciālos klientus un padarīt sevi atpazīstamu plašākas auditorijas vidū. Mājas lapa ir pirmā vieta, kur konkurenti, klienti un sadarbības partneri iegūst zināšanas par uzņēmumu un, balstoties uz to, pieņem lēmumu par tālāku sadarbību.

Mūsdienās, mainoties lietotāju paradumiem un mājas lapu izmantošanas veidiem, tās piedzīvo pastāvīgas pārmaiņas, tādēļ ikvienam veiksmīgam uzņēmumam ir vērts pievērst uzmanību savas mājas lapas izstrādes procesam un sekot līdzi aktuālākajām tendencēm tās papildināšanā un uzlabošanā gan dizaina un satura, gan lapas struktūras ziņā.

Kas ir biznesa mājas lapa?

Sarunvalodā to mēdz dēvēt dažādi – web lapa, web saits (žargonā no angļu valodas), interneta jeb tīmekļa vietne vai vienkārši mājas lapa. Tā ir tīklā (internetā vai intranetā) pieejamā informācija vai dokumentu kopums, kas veidots HTML/XHTML valodā un var ietvert tekstuālu informāciju, mūziku, video, attēlus, animācijas u.c.

Biznesa mājas lapa ir sava veida uzņēmuma vizītkarte interneta vidē, kurā atrodama informācija par uzņēmuma darbību, piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem, kā arī paveiktajiem darbiem.

Kāpēc biznesa interneta vietnei ir liela nozīme?

Mūsdienās ikviens uzņēmuma potenciālais klients, meklējot pakalpojumu vai preci, ieraksta tās nosaukumu kādā no meklētājprogrammām, kā piemēram Google. Ne par velti tautā pastāv teiciens “ja uzņēmums nav internetā, tas nepastāv vispār”.

Neatrodot informāciju par jūsu uzņēmumu internetā, klientu acīs zūd ticamība uzņēmuma darbības kvalitātei un eksistencei kopumā. Pēc modernākajiem standartiem izstrādāta mājas lapa savukārt liecina par uzņēmuma stabilitāti, sniedz apliecinājumu drošai sadarbībai.

Tāpat uzņēmuma tīmekļa vietne kalpo par sava veida uzņēmuma reklāmu, kas veicina tā atpazīstamību un sniedz iespēju ne tikai klientus iepazīstināt ar savām precēm un pakalpojumiem, bet arī tos pārdot ar interneta veikala palīdzību. Pareizi izmantojot interneta sniegtās iespējas, rezultāti būs redzami, uzlabojoties biznesa rādītājiem, konkurētspējai un peļņai.

Kā top mājas lapa?

Visbiežāk interneta vietnes izstrāde ilgst 1 mēnesi, tomēr jāņem vērā, ka šis laiks var mainīties atkarībā no projekta apjoma un sarežģītības. Lapas izstrāde sākas ar tās struktūras izstrādi, interneta adreses jeb domēna reģistrāciju, kā arī izpēti par konkrētajā jomā pastāvošo konkurenci internetā.

Kad tas paveikts, tīmekļa vietnes izstrādātājs piedāvā uzņēmumam atbilstošu lapas dizainu, kas apmierina gan uzņēmuma vēlmes, gan atbilst moderniem standartiem. Kad lapa izstrādāta, notiek tās testēšana, reģistrēšana interneta meklētājos un atslēgvārdu izstrāde interneta meklētājiem, lai nodrošinātu, ka interesenti uzņēmuma lapu atrod bez sarežģījumiem.

Pēdējais posms ir uzturēšana, kad mājas lapa tiek papildināta ar aktuālāko informāciju un tiek uzlabota, sekojot aktuālākajām tendencēm un lietotāju paradumiem. Mājaslapu saimnieki par šo sadaļu nereti aizmirst. Tiek domāts – ja jau mājaslapa ir gatava, tā labi izskatās, kāpēc tad tur vēl kas būtu jāuzlabo?! Taču mūsdienās regulāra informācijas atjaunošana, papildināšana internetā ir neaizvietojama sastāvdaļa. Tas ir saistīts ar vairākiem aspektiem – redziet, sociālo tīklu lapas ir vispopulārākās tieši tāpēc, ka informācija tajās atjaunojas nemitīgi. Tās lapas, kuras ir vispopulārākās nes arī vislielāko naudu, tāpēc ir vērts pacensties arī šajā jautājumā.

Kādai informācijai obligāti jābūt pieejamai uzņēmuma mājas lapā?

Tas, kāda veida informāciju uzņēmums vēlas nodot ar savas tīmekļa vietnes palīdzību, protams, ir katra uzņēmuma paša ziņā, tomēr veiksmīgas mājas lapas izstrādes procesā nepieciešams atcerēties, ka visbiežāk klienti jūsu interneta vietni apmeklē konkrētu mērķu vadīti.

Tādejādi, esošajiem un potenciālajiem klientiem uzņēmuma lapā jāspēj vienkārši atrast informāciju, kas tos interesē. Galvenais, kam jābūt pieejamam, ir uzņēmuma nosaukumam, darbības vēsturei un aprakstam, piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem, kā arī uzņēmuma kontaktinformācijai.

Lapu ieteicams papildināt ar produktu/ pakalpojumu fotogrāfijām, aprakstiem, piemēriem, cenām u.c. uzskates līdzekļiem, lai potenciālie klienti vai sadarbības partneri iegūtu pēc iespējas plašāku informāciju un nerastos neskaidrības.

Īpaši nozīmīgi ir mājas lapā izvietot iespēju ierakstīt esošo klientu atsauksmes – tas veicinās uzticamību potenciālo klientu vidū un palīdzēs biznesa optimizēšanā. Tāpat jāatceras, ka informācijai jābūt pieejamai ne tikai latviešu, bet arī angļu, krievu un citās valodās, kas sniegs iespēju uzrunāt plašāku klientu loku.

Ir vērts atcerēties – jo plašāka un detalizētāka informācija būs pieejama uzņēmuma interneta vietnē, jo pārliecinātāks par uzņēmuma piedāvājumu un darbību būs potenciālais klients.

Kādas aktualitātes lapu izstrādē jāņem vērā?

Viena no modernākajām tendencēm interneta vietņu izstrādes jomā ir nepieciešamība pielāgoties mobilajām iekārtām. Cilvēki arvien biežāk internetu lieto savos mobilajos tālruņos vai planšetdatoros, bet to izmērs un lietošana atšķiras no viedierīces ekrāna – tajos nav vietas apjomīgiem dizaina elementiem un gariem tekstiem. Tādēļ ikvienai modernai mājas lapai nepieciešams responsīvs dizains.

Tas nozīmē, ka lapa ir pieejama no jebkuras ierīces, tā pielāgojas ierīces ekrāna lielumam un tās saturs tiek modificēts atkarībā no ekrāna izšķirtspējas. Tas padara lapu ērti apskatāmu, vizuāli pievilcīgu un uzlabo lapas lietotāja pieredzi, neatkarīgi no ierīces, kāda tiek izmantota lapas aplūkošanai.

Kā izvēlēties mājas lapas izstrādātāju?

Sadarbība ar pieredzējušu un profesionālu interneta vietņu izstrādātāju ir būtisks aspekts kvalitatīva rezultāta sasniegšanai. Speciālistu uzdevums ir apzināt klientu vēlmes, veikt biznesa analīzi, nodrošināt profesionāļu komandu un to, ka izstrādātā lapa sniedz izaugsmi uzņēmumam.

Uzņēmums Introskip ir līderis interneta vietņu izstrādes tirgū, kas pievērš īpašu uzmanību tam, lai izstrādātā lapa pilda savas funkcijas un palīdz biznesa attīstībā, ievērojot aktuālākās tendences interneta mārketinga nozarē un tehnoloģiju attīstībā.

Pie šīs firmas vērsāmies, lai popularizētu manas tantes puķu biznesu. Viņa sāka ar pavisam nelieliem apmēriem. Taču tiklīdz viņa piedāvāja kaut ko vairāk – kāzu, bēru un citu svētku dekorēšanas pakalpojumus, puķu piegādi, klientu kļuva vairāk. Viņa spēja nolīgt pat lielāku darba spēku, līdz ar to bija iespējams paveikt vairāk.

Vajadzēja vēl vairāk klientu – tādēļ arī tapa mājas lapa. Introskip palīdzēja izveidot ne tikai labi saprotama dizaina info lapu, bet panāca iespēju, ka klienti jebkādus interesējošos jautājumus var uzrakstīt čatā. Piegādei tika pievienota ”Omnivas” iespēja un tāpat tika izveidots arī meklētāja lodziņš un līdz ar to arī dažas kategoriju izvēlnes, lai klientam būtu vieglāk atrast meklēto.

Ja arī Tev nepieciešams uzspodrināt sava uzņēmuma tēlu, uzraksti viņiem arī Tu: info@introskip.com. Nav jābaidās no augstprātīgas attieksmes gan saziņā, gan izmaksu ziņā. Šie cilvēki darbu izdara viegli un profesionāli.

Leave a Comment