Biroja preces, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi iekārtotu savu biroju

dažādas biroja preces

Uzņēmums ir sācis savu darbību, pirmie panākumi jau ir atnākuši un nu jāsāk domāt par sava biznesa pārcelšanu no šķūnīša vai dzīvokļa uz nopietnu biroju. Bet kā lai saprot, kas ir vajadzīgs, cik tas izmaksās un kā nenopirkt liekas lietas, kas it kā izskatās pievilcīgi, tomēr, patiesībā ir tikai lieks priekšmets putekļu krāšanai. Biroja iekārtošana un aprīkošana prasa lielu pacietību un pamatīgas pārdomas par to, kas tad īsti būs noderīgs.

Dažādas biroja preces ir ne vien dators, tastatūra un piezīmju lapiņas, bet gan vēl daudz kas cits, kas ikdienā palīdz nodrošināt darbinieku produktivitāti un atvieglo viņu darbu. Biroja iekārtojums ir atkarīgs galvenokārt no tā, kāda ir uzņēmuma darbības joma. Šūšanas biznesam noteikti nebūs vajadzīgas lietas, ko izmantos interneta mārketinga darboņi un otrādāk. Tomēr, kādas tad ir klasiskās lietas, kas nepieciešamas mūsdienu biroja darbības nodrošināšanai, pieņemot, ka darbinieki strādās ar datoriem.

Kas nepieciešams jaunam birojam?

Pirmais un lielākais pirkums noteikti būs mēbeles, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu biroja veiksmīgu darbību. Tas būs rakstāmgalds vai datorgalds katram darbiniekam, tāpat būs vajadzīgi arī krēsli. Noderīgi būs arī dokumentu skapji, kur glabāt mapes ar rēķiniem, atskaitēm, kā arī citiem svarīgiem dokumentiem, kas nepieciešami ikdienas lietošanai.

Kad mēbeles jau iegādātas, var ķerties klāt tehnikas un kancelejas preču iegādei. Ja darbiniekiem datori jau ir, tad atliks vien pielāgot tos katrai darba vietai. Veiksmīgākam darbam noderīgs būs printeris, skeneris un kopētājs. Šobrīd ir pieejamas ierīces, kas apvieno šos visus vienā, tomēr, ja kādam no darbiniekam aktuālāks ir printeris, bet citam skeneris, tad vērtīgāk noteikti būs iegādāties šīs ierīces atsevišķi.

Pēdējais pie kā ķerties, kad izvēlamies biroja preces savam jaunajam birojam, ir kancelejas preces un citi sīkumi, kas uzlabos ikdienas darbu. Baltas a4 lapas noteikti būs viena no galvenajām nepieciešamībām, tāpat noderēs arī pildspalvas.

Lai atvieglotu darbinieku un savu ikdienu, ir vērts iegādāties arī līmlapiņas, kas bieži noder dažādiem atgādinājumiem vai pēkšņas nepieciešamības gadījumā ļaus pierakstīt un piespraust kādu svarīgu telefona numuru vai citu ziņu, ko nedrīkst izmest no prāta.

Papildus lietas, kas uzlabo biroja darbību

Ir arī dažādas biroja preces, kas varētu būt noderīgas, ja nepieciešams noturēt sapulces vai arī palīdzēs tiekoties ar klientiem. Viena no tādām lietām noteikti būs tāfele, uz kuras pierakstīt lietas sapulču laikā, kā arī turēt to redzamā vietā darbinieku motivācijai. Lai veiksmīgi prezentētu sevi un savu uzņēmumu, vērts apdomāt arī uzņēmumu prezentējošas vizītkartes, kā arī citus kancelejas priekšmetus ar uzņēmuma logo.

Kā ar telpām?

Lai iekārtotu savu biroju veiksmīgi, padarītu to pievilcīgu un ērtu ne tikai darbiniekiem, bet arī klientiem, nepieciešams pavisam nedaudz. Birojs izskatīsies lieliski arī tad, ja nebūs pārbāzts ar dažādiem interjera priekšmetiem, bet būs  vienkārši tīrs un sakārtots.

Motivējošāku gaisotni radīs gaišu krāsu izvēle gan telpas noformējumā, gan dažādos interjera priekšmetos. Ja nav iespējas veikt pienācīgu remontu savā birojā, vērts izvēlēties gaišākas lampas, kā arī, ja iecerētas žalūzijas vai aizkari, tad izmantot tikai dienas aizkarus vai gaišas žalūzijas, kas lieki neaizturēs saules gaismu.

Katram priekšniekam savi plusi, savi mīnusi

Man ir pieredze strādājot nepietiekami apgaismotā birojā. Darba pienākumi bija paveicami, nekas tāds, taču atmosfēra izbojāja pilnīgi jebkādu motivāciju strādāt. Priekšnieki, protams, mēdz būt dažādi. Viens būs komunikablāks, draudzīgāks, atsaucīgāks, bet, iespējams, nesamaksās laikā, aizbildinoties ar sadzīviskiem apstākļiem. Cits, savukārt, būs nosvērtāks, ar kuru varbūt pat būs grūti komunicēt par ārpusdarba lietām, taču viņš vismaz ievēros darba likumu – maksās par Tevi nodokļus, alga būs solītajā laikā, utt. Šajā darbavietā priekšnieks bija tieši šāds.

Lai arī cik visas šīs galvenās lietas viņa birojā bija sakārtotas, tomēr, varbūt man kā meitenei, svarīga ir arī atmosfēra un attiecības starp kolēģiem. Diemžēl jo ilgāk tur strādāju, jo vairāk man uz turieni negribējās iet. Pārsvarā viss tikai viena maza iemesla dēļ – tur bija tumšs. Ne tikai apgaismojums bija nepietiekams. Arī logos saule neiespīdēja. Tāpat arī mēbeles – varbūt tās bija augstas klases masīvkoka mēbeles, taču tumšas. Šai vietai par tumšu!

Saules gaismas trūkuma dēļ man zuda arī prieks un motivācija strādāt. Sadūšojos un priekšniekam par šo situāciju pajautāju, taču viņš atbildēja, ka blāvais, nomierinošais apgaismojums palīdz radošāk strādāt. Varbūt kādam, bet ne man. Sāku paralēli meklēt citu darbu. Es saprotu, ka cilvēki ir ļoti dažādi, tātad viņiem nepieciešami arī dažādi apstākļi, taču priekšniekam ir jārēķinās ar visiem. Diemžēl no šī darbiņa aizgāju.

Birojs ir kā uzņēmuma vizītkarte, kas parāda to, cik ļoti īpašnieks rūpējas par kārtību, darbiniekiem un citām lietām, kas bieži var aizmirsties aktīvās darba dienās.

Leave a Comment